2013. március 26., kedd

Szalonnás-zöldséges csirkemell ugyanolyan tepsis krumplival

Tegnap rengeteg munkám volt, így nem jutott időm főzésre. De miért is főztem volna, amikor kétféle leves volt a hűtőben (csülkös bableves és csirkeleves), a mélyhűtőben meg őzpörkölt lapult lefagyasztva. Mire minden megmelegedett addig megfőtt egy csomag tészta is a pörkölt mellé, az egész nem tartott 15 percnél tovább és mindenki azt evett amit akart. 
Mára kellett kigondolnom valamit, amit 5 fél csirkemell filéből gyorsan elkészíthetek, mert ma délelőtt is volt dolgom elég. Az éjjel bevillant egy lehetőség amit végül meg is csináltam. Szalonnás-zöldséges csirkemellet ugyancsak szalonnás-zöldséges tepsis krumplival. 
Először a krumplit tisztítottam meg, összevágtam, megmostam, alaposan lecsepegtettem és sütőpapírral bélelt tepsire öntöttem, - előtte a sütőpapírt olajjal megspricceltem. Hozzákevertem egy-egy feldarabolt lecsó és erős paprikát, hagymát és paradicsomot, megszórtam 1-1 csapott fehér kanál szitált ételízesítővel, sóval, fűszerpaprikával és kevés fokhagyma granulátummal,  jól elvegyítettem, 
végül erdélyi szalonna darabkákat szórtam a tetejére. 180-190 fokra előmelegített légkeveréses sütőbe a legalsó sínre toltam. 
A csirkemell filéket felkockáztam, és azt is sütőpapírral bélelt pici olajjal megspriccelt tepsibe terítettem. Rászórtam a feldarabolt 2 hatalmas hagymát, 3 lecsó és 1 hegyes erős paprikát, 2,5 paradicsomot, 1 cukkinit és 1 padlizsánt (utóbbi kettőt megsóztam kicsit és szűrőbe tettem, hogy esetleges keserű levüket kiadhassák mielőtt a tepsibe kerültek), ezeket is megszórtam 1-1 csapott fehér kanál szitált ételízesítővel, sóval, fűszerpaprikával és kevés fokhagyma granulátummal, jól elkevertem, aztán elegyengettem, és 15 vékony szelet erdélyi szalonnát raktam a tetejére.  Ez a tepsi alulról a 4. sínre került a krumpli fölé, ami már isteni illatokkal kecsegtetett bennünket eddigre.

Közben csörögtek az Unokák, úgyhogy legalább 30-35 percet beszélgettünk velük, akkor megnéztem a húst és krumplit. A hús alatt keletkezett levet leöntöttem és még 5 percre visszatoltam a sütőbe.


Épp csak elköszöntünk drága kis Unokáinktól és már ebédelhettünk is. Örömmel mondhatom, hogy nagyon ízlett a családnak. A hús nem lett száraz, inkább jó szaftos a sok zöldségtől. De nem lett túl zsíros sem, azért is szeretem az erdélyi szalonnát, mert már meg van főzve kicsit, ezért nem olyan zsíros, mint a sima füstölt szalonna. Érdemes volt ezt így kipróbálni, igazi nyári ízeket varázsolt a télbe. Mert mára megint zuhogott a hó, tényleg olyan minden, mintha karácsonyra készülnénk. 
Ma reggel is nagy pelyhekben hullt a hó (2013.03.26.)
Egy kis nyár a tányéron :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése